Bella Erzaq. Seventeen

CONTEST : Kind of boy/girl that I'm attracted to by Syeera Hrif


Assalamualaikum .

Tadi masa aku nak usha blog Nana Johari , aku terjumpa post yang kak Nana join segmen dengan contest ni . Masa aku baca post dia . Mata aku terbeliak bila baca post dia sebab banyak sangat duh . Kebanyakan yang kak Nana post tu hampir sama dengan aku. Fuyoooo . Maaf la sebab kejap-kejap 'dia' lepas tu kejap-kejap 'kak Nana' . Beliau lagi tua daripada aku okay dan aku tak tahu nak buat ayat macam mana . Aku malas nak buat ayat singkat dekat blog ni . Macam dah tukar topik je . Sesiapa yang baca entri ini sila baca entri ini dengan bismillah . Keh keh keh .

1.Sangat sayangkan Allah .

2.Nampak alim . Sikit pun jadi la .

3.Muka nampak macam ala-ala bad boy tapi dalam hati ada taman . *gelak santa*

4.Perangai dia agak misteri.

5.Akan beritahu masalah dia bila hati dia tak tenang .

6.Pandai buat aku ketawa bila aku sedih.

7.Tahu hiburkan aku bila aku bosan maybe?

8.Muka ala-ala orang cina / korea atau jepun . Aku pun manusia juga . Kalau tak suka sila senyap .

9.Tinggi daripada aku . Tinggi aku sekarang ni 171 cm .

10.Suka buat muka serious atau tak berapa senyum sangat tapi bila dia senyum mesti akan buat semua orang melt . Hati pun cair kot ?

11.Ada bakat macam menyanyi untuk aku , buat lagu sendiri , tahu main apa-apa alat muzik . Macam audition la pulak . 

12.Genius.

13.Pandai jaga penampilan diri termasuk kuku .

14.Pembersih.

15.Selalu dekat dengan aku .

16.Tak berapa bergaul dan rapat dengan perempuan lain . Aku mudah jealous .

17.Tidak poyo dan berlagak macho + handsome . Menyampah kay?

18.Tidak menunjuk-nunjuk apa-apa barang .

19.Rambut lurus. Aku tak berapa minat rambut keriting. Maaf.

20.Suara agak deep . Tak deep pun tak apa .

21.Perangai macam budak-budak bila bermanja dengan aku. Acecehh~

22.Romantik.

23.Tidak kuat bercakap. Bukan pendiam tapi nak kurang bercakap. Bagi aku , itu nampak cool. Bukannya nerd dan skema . Aku mudah terpikat~

24.Pandai memasak.Nanti boleh masak sama-sama . Tak pun dia masakkan untuk aku. Aku tak suka masak . Hua hua hua ~

25.Pandai menyanyi .Pewwit~

25.Tak kuat mencarut. Itu paling penting bagi aku.

26.Pandai bergaya walaupun pakaian simple.

27.Banyak duit dan belanja aku bila aku nak. No money no talk . Kaching! $__$

28.Slim . Ikut suka ada abs atau tak. Jangan buncit mengalahkan ayah aku sudah la. HA HA HA

29.Tak sombong.

30.Suka bawa aku jalan-jalan.

31.Tahu mathematics dan additional mathematics . Itu paling penting . Nanti boleh ajar aku math. HEHEHEHEH

32.Suka bersukan.

33.Comel.

35.Tahu respect ibu bapa , orang tua , makcik , pakcik , nenek , moyang dan sewaktu dengannya. No respect , I kick you.

36.Hormat minat masing-masing tak kira agama dan apa saja.

37.Kulit cerah. Tapi jangan cerah sangat daripada aku. Aku jealous. Aku racist? Baru tahu ke? Tapi sikit saja lorh.

38.Pandai hias bilik dan kemas bilik.

39.Terima aku seadanya tak kira aku ni perompak atau lain-lain.

40.Tak banyak complain.

41. Jangan cerewet sangat. Aku benci tu.

42.Minat Jpop , Jrock , otaku dan apa saja yang berkaitan dengan Jepun. Boleh la kongsi minat sama-sama. So sweet~

43.Tahu mengurut tak kira la basic atau advance. Jangan Muay Thai aku sudah la.

44.Lindungi aku bila aku dalam kesusahan dan bila kesenangan.

45.Tahu mengaji dan tahu bab-bab tajwid. Nanti boleh la betulkan untuk aku.

46.Solat berjemaah sama-sama.

47.Boleh ubah diri aku. Yang positiv.

48.Tahu layan karenah budak-budak dan faham perasaan budak-budak.

49.Kurangkan berjiwang di khalayak ramai. Kalau berdua tak apa la. Kalau dah kahwin. 

50.Segak.

51.Tahu kelemahan aku dari segi pandangan.

52. Mata tajam / teliti.

53.Pandai memandu kereta. Kalau boleh ambil la lesen motor ke..Kereta api ke.. Helikopter ke.. Kapal terbang ke.. Ikut suka kau lah. Aku bagi cadangan saja .

54.Tahu ambil hati aku bila dah kahwin. Hua hua hua. I'm serious.

55.Tahu bahasa asing tak kira la bahasa cina , bangla , nepal , filipina , korea , jepun , kantonis , russia , Laos , Thai dan lain-lain tapi pastikan faham bahas english. Kalau tidak , aku sepak kau . Huh .

56.Tahu guau-gurau manja bukannya gurau kasar.

57.Tahu jalan pergi mana-mana. Mesti Geografi kau lepas tau.

58.Ada social network account seperti Facebook , Twitter , Me2day , LINE , Kakaotalk , Renren dan sewaktu dengannya .

59.Tak selalu bergayut dekat phone dan anggap aku ni tak ada. Kau ingat aku ni hantu ke apa? Ceit .

60.Suka main game macam Slenderman , Walking Dead , Dota , Blackshot , Devil May Cry , Warcraft dan lain-lain. Aku pun tak tahu kenapa tapi asalkan bukan lucah dan hentai. Jangan obses sangat sampai 2 hari tak tidur semata-mata nak main game. Haktuih~

61.Suka duduk jauh-jauh. Contoh bila aku kat sekolah. Aku lepak kat dewan dan dia pulak kat tempat parking kereta cikgu...? lol

62.Ada banyak idea dan kreatif. Nanti tak bosan sangat.

63.Kadang2 nampak membosankan jadi boleh la aku nak belasah dia bila bosan.

64.Tak merokok.

65.Suka bangun awal. Boleh kejutkan aku nanti sebab aku ni susah nak bangun.

66.Menjaga  batas bila bergaul dan berkawan dengan kawan tak kira lelaki atau perempuan. Aku akan belasah cukup-cukup bila ada pasangan macam tu.

67.Rajin. Kadang2 agak pemalas pun tak apa tapi aku nak yang banyak rajin.

68.Tak curang.

69.Lelaki yang agak pelik dan suka buat jual mahal dengan orang lain.

70.Tak berapa minat dan obses sangat dengan Kpop. Nak tahu kenapa? Sebab nanti diorang banyak panggil nama awek2 cun depan aku dan boleh buat aku sakit hati dan jealous. Kalau minat Kpop dengan Jrock tu no hal . Biar seimbang.

71.Kaya tapi tak tunjuk yang dia kaya .

72.Suka duduk dengan aku.

73.Tak sorok kawan-kawan dia depan aku. Ee benci !

74.Tahu buat air. Jangan manis sangat dan jangan tawar sangat.

75.Tangan lembut.

76.Kuku cantik .

77.Suka cium aku. Time dah kahwin la. Aku tak tahu kenapa tapi dah aku suka. Lalalala~

78.Jujur .

79.Otak tu biar kotor sikit. Maksud aku.. Pervert sikit saja. Jangan banyak sangat.

80.Lelaki yang berambut hitam atau blonde. Kalau sengaja nak warnakan tu memang aku tak suka la. Aku nak yang original hair colour.

81.Berfikiran terbuka dan luas mengalahkan padang kat sekolah.

82.Jaga hati aku.

83.Pakai aksesori yang simple seperti jam dan gelang untuk lelaki baru nampak cool !

84.Tak ganggu aku tidur.

85.Tak ada tattoo . Kalau nak padam sila buang guna laser . Suruh orang pakar .


Aku buat sikit gila . Orang lain banyak lorh . Blog cantik pula tu. *frust menonggeng* Tak apa lah. Sekurang-kurangnya aku jujur . Mesti ada lelaki nanti kata aku kuat memilih . Eh , suka hati aku lah. Entri ni untuk kontest dan segmen . Huh .

- Tag -

Nadya l Fyfy Amni

5 comments:

  1. Terima kasih kerana sudi join . Hehe :D Niceuuu XD Dah baca semua :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama-sama~ Terima kasih sebab sudi baca ! xD

      Delete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. weh , aku tag kau dalam contest tuh ;___;

    ReplyDelete