Bella Erzaq. Seventeen

Sakai


Assalamualaikum .
5:47 pagi . Aku masih tak boleh tidur . Mak aku kata kalau sebelum aku tidur , bagi modem dengan charger laptop tapi malangnya aku tak tidur dan tak boleh bagi kat mak aku .
Aku tak puas hati dengan satu page tu . Sekarang page tu suka aibkan orang . Apa nama page tu? Cuba korang search dekat Facebook . Kepala Hotak Kamu . Aku tahu page itu bila ramai kecoh sebab kawan aku Tyra Bebott kena bahan dengan lelaki tua bangka tak guna yang bernama Tarmizi . 


Aku tak tahu apa masalah orang tua tu . Hantu K-POP ? Seriously ? Hantu K-POP ada kacau dia tidur ke ? Aku tak faham betul dengan orang tua bangka ni . Aku sakit hati dan geram bila dia buat macam tu jadi aku balas balik apa dia buat dekat kawan aku .


Hal ehwal kaunselor dan kemanusiaan la sangat . Jangan ingat kau tua daripada aku , aku perlu hormat kau . Motor ayah aku lagi canggih tau . 

Bila aku skodeng page Kepala Hotak Kamu tu , aku ternampak kawan aku dari KV pun kena bahan . Kesian Pein Akasuki . Apa kau perfect sangat nak aibkan orang?

Bila aku check lagi , aku ternampak orang tua bangka tu post : 

aku ishtiharkan PERANG ke atas geng k-pork...aku pernah tengok video taik kpork dok menari dalam tv dekat kedai sengheng...yang aku terpaku cuma kat paha diorang yang dah nak cecah dekat celah kangkang...lagu kemana apa kemana...aku benci benda lagho yang boleh buat bangsa melayu LUPA ASAL USUL dan lupa diri...*jilat ORIO
 
Aku pelik dengan manusia macam dia ni . K-Pork ? K-Pork tu apa ? K-POP aku tahu la . Pergi layan lagu-lagu lama tu . Sangat sesuai untuk kau . Pernah tengok video K-Pork kat kedai Seng Heng? Pergi salahkan Seng Heng tu sebab tayang video K-Pork . Melayu lupa asal usul ? Ok . Aku agak pelik dengan ayat dia . Aku melayu campuran jawa . Jadi asal-usul orang melayu ni suka mengutuk la ye ? Kesiannya . Kau ni sebenarnya nak jadi admin page tu kan ? Nak ambil hati si admin page tu . Dasar tua bangka kerepot .

Lepas tu aku ziarah page tu lagi . Saja seronok tengok page tu . Aku suka cover photo dia . Rasa nak guna saja ~ Aku terjumpa post orang tua bangka tu lagi . Kali ni dia bahan si Adham tu pulak . Jantan tua kerepot tu memang tak malu nak aibkan orang duh . Kenapa la ada manusia macam ni . Aku bukan nak backup si Adham tapi si tua bangka tu memang melampau .  Tekan sini kalau nak tengok . Aku malas nak upload .

Aku ada baca post admin ni . Dia post : 

Hari ini budak2 banyak buat status bodoh2 dan membela perbuatam yang bodoh2. inilah anak bangsa melayu. pada pendapat admin, anak bangsa lain sibuk nak majukan diri nak jadi engineer, doktor, lawyer. anak2 melayu kita hanyut dengan status tahi. tidak boleh ditegur langsung panggil geng menyalak. aku berharap insan begini dimasa hadapan akan memimpin agama dan negara kita. kalau boleh hapus dari muka bumi ini.

Kepada admin . Kau pun sebenarnya bodoh juga sebab nak aibkan orang . Suka hati la mereka nak post apa-apa pun . Tak kacau hidup korang pun sebenarnya . Korang je yang melebih-lebih . Tak payah nak K-Pork sangat . Kalau tak suka sila dengar lagu yang korang minat . Tak perlu nak maki bagai . Dah la penakut nak tunjuk gambar sendiri dengan account kau . Pengecut .

Sesiapa yang baca entri ni , kalau boleh mohon bagi nasihat pada admin dan kutu-kutu nya termasuk Tarmizi . Tak pun report saja page tu . Sekian .

3 comments:

  1. Aku pun sakit hati gak ngan lancau tu. Dah la dia kutuk status Miera Korea. serious lancau. kan aku dah mencarut -,,-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar -_- Orang tua bangka tu memang tak sedar diri . Tau jalan2 naik motor je.. Stakat gi dalam Malaysia ja -_- Dah tua bangka nak aibkan orang . Memang hidup tak aman dan mati seksa la dia -_-

      Delete
  2. what ?! pein pun kena ? pehal aku tak perasan ? babi punya admin .

    ReplyDelete