Bella Erzaq. Seventeen

Tidak Tenang



Assalamualaikum and a very good morning to honourable judges, accurate time keeper and last but not least, members of the floor.

Sorry merapu.

Wait. Aku kan memang suka merapu kahkahkahkahkah.

Ok. Setelah sekian lama aku menghilang dari alam blogger ini moh la aku merapu sebanyak mana yang mungkin sebab aku ni currently memang suka habiskan kuota. Bulan ni aku bayar 3GB je sebab aku lupa nak beli topup spare untuk 5GB punya AHAHAHAHAHAHAHAHHAAH PADAN MUKA AKU AHAHAHAHAHAHAH.

Tajuk blog kali ini ialah tidak tenang. Ya. Saya memang tidak tenang sekarang dan selama forever dan forever tidak tenang sebab aku memang jenis yang tidak tenang ha.

Aku tak tahu kenapa bulan puasa ni macam kejap je lepas tu nak raya dah dalam beberapa hari je lagi kan. Masa dah terlalu cepat dan aku still tak sedar yang diri ni dah tua tapi perangai kelakuan aku seperti kanak-kanak riang ribena yang innocent lagi comel dan menawan gitew aw ok perasan.

Actually, aku frust gila sebab aku direject mentah-mentah oleh PK HEM dengan penyelia asrama sebab aku kata aku nak keluar dari asrama. Apa sebab ranking dan result aku yang tak berapa nak boom ti diorang reject aku tak kasi aku keluar? Hmm.

Aku frust gila weh. Aku nak sangat keluar dari asrama sebab aku dah tak tahan. Tu je aku boleh cakap sebab aku tak boleh nak explain kenapa aku nak sangat keluar dari asrama. So sekarang ni aku nak act macam biasa dan buat perangai kena dimerit bagai agar aku dapat keluar dari asrama tu ha eh ingat aku hairan sangat ke dengan dimerit asrama? Ok geram plus sakit hati.

Aku tak tahu lah macam mana aku nak survive dekat sekolah sebab aku dah tak tegur Hazrul sebab dia ang buat perangai tak nak tegur aku dulu. Bila aku tanya kenapa dia buat te je ha tak sakit ke hati i ni ha nyah? Aku nak tahu juga apa salah aku sampai dia jadi macam tu wether aku kasar atau kurang ajar aku pun tak tahu lah kan dia bukannya nak bagitau aku pun kan kan kan.



Eh. Aku saja nak beritahu yang aku terpilih dalam golongan masuk tuisyen HELP dekat SMK Desa Murni. Secara jujur dan jujurnya kan, aku rasa bosan gila dengan tuisyen tu sebab masa first aku pergi tu aku langsung tak dengar apa-apa sebab diorang tak guna mic langsung time tu until ada sejarah time sesi buat soalan fakta dengan soalan KBAT je. Time tu aku dengan Munirah je perempuan yang ada time tu lah. Yang lelaki konfem la ramai ada tapi tak semua sebab diorang ada kerja lain nak kena habiskan.

Dekat tuisyen tu aku asyik kena bahan je dengan AK. Nama penuh dia Amirul Khuzaimi tapi aku panggil dia AK dan aku tak tahu kenapa aku panggil dia AK to be honest lol. Aku ingat lagi time nak balik aku asyik kena attack dengan dia lepas tu aku attack dia balik. Nak tahu attack apa? Attack guna camera phone lah. Dia tak habis-habis ganggu ketenteraman aku dengan snap gambar hodoh aku then post dekat group whatsapp. Pergh memang malu gila lol. Aku memang kena bahan je lah kalau aku join group tu lol. Tapi kan, memang ada benefit juga lah masuk tuisyen tu sebab aku boleh la juga bersembang dengan manusia dari kelas UUM sebab aku ni jenis tak bercakap dengan orang depan sebab siapa lah aku ni bagi mereka. Aku ni cuma budak seni perdagangan bawah while diorang budak account dan ada yang dari kelas grafik em em em.

Tiba-tiba pula terikut si Ridzwan dengan 'em em em' dia tu kahkahkah. Cakap pasal Ridzwan, haritu dia ada ajak aku pergi iftar reunion dekat Aidys. Actually aku memang nak pergi tapi aku tak nak pakai baju kurung sebab aku tak suka pakai baju kurung sebenarnya lol. Ayat yang paling pedih bila Ridzwan kata 'Alaaa tunjuk la muka hang kat depa tu kot la yang hang dah mati ke belum' ha lebih kurang macam tu lah. Memang sakai dia tu sebenarnya kan kan kan dia sakai yea Bob sakai. Tapi aku rasa bertuah juga la yang dia still ingat aku daripada orang lain yang dah tak ingat aku. Suhaili dah tak ingat aku ni yang mana tbh pergh pedih siot. Solehah pun still ingat aku tau aw aw aw aw terharu siot. Aku tengok diorang makin kurung dan dah kena attack dengan puberty tapi aku ni still mentah dan tak kena puberty lagi em em em ok siapa lah saya ni ok em em em.

Ok aku rasa dah cukup ni je kot aku nak berblogging. Tahu tak nak berblogging dan nak menyampaikan sesuatu ni susah sebab aku kena ambil masa yang lama untuk perah otak dan mencari ayat yang sesuai untuk berkata-kata tau sedih siot kenpaa aku ni pelik sangat ha kenapaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

Adios.

No comments:

Post a Comment